
“Hoe optimaliseren managers en directeuren hun commerciële strategie en wat zijn de succesfactoren?”
Reden voor onderzoek
Managers en directeuren worden steeds kritischer op de manier waarop hun commerciële team te werk gaat. Dat is één van de interessante ontwikkelingen die wij zien op basis van ons eerdere onderzoek onder ruim 450 managers en directeuren met sales en/of marketing verantwoordelijkheid.
De gegevens in het onderzoek laten een rode draad zien: men richt zich in toenemende mate op manieren om sneller (potentiële) rendabele klanten te identificeren. Hiermee wordt voorkomen dat er tijd wordt verspild aan klanten met weinig waarde. Deze ontwikkelingen zagen wij al vóór COVID-19, maar de pandemie lijkt deze ontwikkelingen te versnellen.
Zo vindt er een verschuiving plaats in de commerciële strategie van organisaties. Men geeft steeds meer de voorkeur aan een beperkt aantal strategische afspraken met zeer hoge potentie, in plaats van grote hoeveelheden ‘leads’ en afspraken. Nieuwsbrieven worden nauwelijks nog verstuurd en callcenters worden steeds minder ingezet. We zien een toename in het gebruik van marktinformatie en zorgvuldig vooronderzoek (account based sales & marketing). Bovendien worden steeds meer basale commerciële processen geautomatiseerd.
De keuze om commercieel strategisch te werk te gaan in plaats van elke kans na te jagen lijkt evident, maar wat betekent dat voor de manier waarop uw sales en marketingafdeling te werk gaat? Wat is de rol van intelligente techniek en wat zijn de innovaties op dit gebied? Loopt uw organisatie in deze ontwikkelingen voor of juist achter in vergelijking met uw omgeving?
Om inzicht te krijgen in deze vraagstukken verricht The Blue Hour een benchmark onderzoek. Dit onderzoek richt zich op de vraag hoe managers en directeuren hun commerciële strategie optimaliseren en wat de succesfactoren zijn.
Door deelname aan het onderzoek kunt u met de uitkomsten van het onderzoek op korte termijn de kwaliteit van uw leads verbeteren en uw sales- en marketingconversie verhogen. Bovendien krijgt u inzicht in de manier waarop uw collega-managers en directieleden omgaan met de ontwikkelingen op sales- en marketinggebied.

Onderwerpen
- Welke nieuwe technieken zetten de koplopers in?
- Hoe werken sales en marketing optimaal samen?
- Op welke manier is de ROI van een salesafspraak te beïnvloeden?
- Wat wordt de rol van data en marktinformatie in sales- en marketingactiviteiten?
- Hoe draagt leadkwalificatie bij aan hogere conversie?
- Welke ontwikkelingen hebben impact op uw organisatie de komende 3 jaar?
Voordelen bij deelname:
persoonlijke afspraak
U krijgt een persoonlijke presentatie van het benchmark rapport door onze specialist bij u op locatie.
vergelijken met uw omgeving
De specialist overhandigt het benchmark rapport met uw antwoorden en de antwoorden van uw peers.
periodieke updates
U krijgt van ons periodieke updates over de resultaten uit ons benchmark onderzoek toegestuurd.
Deelnemen aan het onderzoek
Bij deelname aan de online enquête, ontvangt u van ons het benchmarkrapport waarmee u zich gemakkelijk kunt vergelijken met andere geanonimiseerde deelnemers.
Het benchmark rapport wordt door middel van een persoonlijke afspraak aan u gepresenteerd en besproken door een specialist van The Blue Hour. Het invullen van deze vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten. Met deze resultaten kunnen we uw rapport samenstellen.
Deelnemers die u onder andere voorgingen














