Hoe borgen organisaties een

toekomstbestendige commerciële strategie ?

Tutkimus

Technologie zoals AI

Het commerciële landschap veranderd. Nieuwe technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op: datamining door middel van Linkedin scrapers is een algemeenheid geworden, basale commerciële processen worden geautomatiseerd met sales-marketing automation software, afspraken worden virtueel gevoerd en de gigantische impact van AI op sales en marketing is pas recent duidelijk geworden (denk aan voorspellende klantbehoefte, interactie met klanten en analyseren van de CRM database).

Commerciële strategie

Naast nieuwe technologische ontwikkelingen vindt er ook een verschuiving plaats in de commerciële strategie van organisaties. We zien een toename in het gebruik van marktkennis en zorgvuldig vooronderzoek (account based marketing en data driven selling). Men geeft steeds meer de voorkeur aan een beperkt aantal kwalitatieve afspraken met zeer hoge potentie, in plaats van grote hoeveelheden ‘leads’ en afspraken. Salesteams hebben steeds minder capaciteit dus men richt zich in toenemende mate op manieren om sneller potentiële kansen te identificeren. Het is niet voor niets dat de Sales Velocity belangrijker wordt dan de sales en marketingpipeline.

Mensenwerk
Laten we de menselijke factor niet vergeten. De vraag is niet alleen hoe technologie en strategie kan worden ingezet om de efficiëntie te verhogen, maar ook hoe deze kan worden gebruikt om diepere en meer betekenisvolle relaties met klanten op te bouwen. Thought leadership en het delen van kennis in plaats van korting. We zien het vaak terug in ons onderzoek: “we moeten minder proberen te verkopen en beter gaan luisteren naar de klant” Het lijkt contra intuïtief maar we begrijpen allemaal wat er wordt bedoeld.

Benchmark-tutkimus
Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw organisatie? Past u ze reeds bewust toe? Hoe implementeren uw teams de nieuwe technologieën? Welke strategie hanteert u ten opzichte van uw omgeving? Welke stappen zetten organisaties de komende jaren? Om inzicht te geven in de bovenstaande onderwerpen verricht The Blue Hour benchmark onderzoek onder ruim 450 sales- en marketingverantwoordelijken.
Door uw deelname aan het onderzoek kunt u met de uitkomsten van het onderzoek mogelijk uw eigen commerciële strategie verbeteren. Bovendien krijgt u inzicht in de manier waarop uw collega-managers en directieleden omgaan met de ontwikkelingen op sales- en marketinggebied.

Aiheet

  • Artificiële Intelligentie;
  • De samenwerking tussen marketing en sales;
  • Return Of Investment van een salesafspraak;
  • Belang van data en marktinformatie;
  • Leadkwalificatie en een hogere conversie;
  • Belangrijke trends.

Edut osallistumisen yhteydessä:

henkilökohtainen tapaaminen

Asiantuntijamme esittelee benchmark-raportin henkilökohtaisesti tiloissasi.

vertaa ympäristöönne

Asiantuntija antaa sinulle vertailuarvoraportin, jossa on sinun ja vertaistesi vastaukset.

säännölliset päivitykset

Lähetämme sinulle säännöllisesti päivityksiä vertailuanalyysin tuloksista.

Osallistu kyselyyn

Kun olet osallistunut verkkokyselyyn, saat meiltä vertailuanalyysiraportin, jonka avulla voit helposti verrata itseäsi muihin nimettömiin osallistujiin.

Sinulle esitellään vertailuarvoraportti henkilökohtaisella tapaamisella, ja The Blue Hourin asiantuntija keskustelee siitä. Kyselylomakkeen täyttäminen kestää noin 10 minuuttia. Näiden tulosten avulla voimme laatia raporttisi.



Deelnemers die u onder andere edelsi