“Hoe optimaliseren CMO’s
hun marketing automation strategie en wat zijn de succesfactoren?”

Tutkimuksen syy

CMO’s (chief marketing officers) worden steeds kritischer op de manier waarop Marketing Automation wordt ingezet. Dat is één van de interessante ontwikkelingen die wij zien op basis van ons eerdere onderzoek onder onze Hubspot en SharpSpring klanten en ruim 150 beslissers.

De gegevens in het onderzoek laten een rode draad zien: marketing richt zich in toenemende mate op manieren om sneller rendabele leads te identificeren omdat sales nu eenmaal niet elke lead kan opvolgen. Daarom vinden er een verschuivingen plaats in de marketingstrategie van organisaties. We zien een toename in het gebruik van marktinformatie en zorgvuldig vooronderzoek (account based marketing). Bovendien worden steeds meer basale commerciële processen geautomatiseerd.

Men geeft steeds meer de voorkeur aan online in plaats van events. Nieuwsbrieven worden nauwelijks nog verstuurd en callcenters worden steeds minder ingezet. Er wordt focus aangebracht in de berichtgevingen. Deze ontwikkelingen zagen wij al vóór COVID-19, maar de pandemie lijkt deze ontwikkelingen te versnellen.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de manier waarop uw marketingteam samenwerkt met het salesteam? Wat is de rol van marketing automation en wat zijn de innovaties op dit gebied? Loopt uw organisatie in deze ontwikkelingen voor of juist achter in vergelijking met uw omgeving?

Om inzicht te krijgen in deze vraagstukken verricht The Blue Hour een benchmark onderzoek. Dit onderzoek richt zich op de vraag: Hoe optimaliseren managers en directeuren hun marketing automation strategie en wat zijn de succesfactoren?

Door deelname aan het onderzoek kunt u met de uitkomsten van het onderzoek op korte termijn de kwaliteit van uw leads te verbeteren en uw sales- en marketingconversie verhogen. Bovendien krijgt u inzicht in de manier waarop uw collega CMO’s omgaan met de ontwikkelingen op marketinggebied.

Aiheet

  • Valkuilen bij de implementatie van marketing automation.
  • Terugverdientijd (ROI) op de kosten van een marketing automation systeem.
  • De optimale inrichting van het proces van MQL naar SQL.
  • Strategische redenen om marketing automation in te zetten.
  • De toekomst van sales automation en de rol van de sales.
  • De adoptie van data driven campagnes in B2B.

Edut osallistumisen yhteydessä:

henkilökohtainen tapaaminen

Asiantuntijamme esittelee benchmark-raportin henkilökohtaisesti tiloissasi.

vertaa ympäristöönne

Asiantuntija antaa sinulle vertailuarvoraportin, jossa on sinun ja vertaistesi vastaukset.

säännölliset päivitykset

Indien gewenst krijgt u van ons periodieke updates over de resultaten uit ons benchmark onderzoek toegestuurd.

Osallistu kyselyyn

Kun olet osallistunut verkkokyselyyn, saat meiltä vertailuanalyysiraportin, jonka avulla voit helposti verrata itseäsi muihin nimettömiin osallistujiin.

Het benchmark rapport wordt door middel van een persoonlijke afspraak aan u gepresenteerd en besproken door een specialist van The Blue Hour.