Introductie benchmark onderzoek
Zojuist heeft u een mail gelezen met een uiteenzetting van de werkzaamheden in aanloop naar de creatie van het benchmarkonderzoek. Maar hoe verrichten wij eigenlijk het onderzoek en wat kunt u verwachten? Op deze pagina leest u hoe het proces verloopt.
U kunt ook alvast een “sneak preview” bekijken van de vragenset die we gebruiken na de 1e sessie. Onderaan de pagina ziet u een blauwe button die u naar de vragenset brengt. Let op: u hoeft deze vragen nog niet te beantwoorden voor de 1e sessie.
Stap 1: Strategische sessies
Samen met uw team nemen we door middel van strategische sessies uw propositie onder de loep en vormen dit tot een inspirerend marktonderzoek.
Het onderwerp van het marktonderzoek is veelal divers zoals: onderzoek onder prospects, onderzoek onder huidige klanten of internationaal onderzoek.
Door middel van deskresearch in onze databases stellen we zorgvuldig de doelgroep met potentiële deelnemers samen en kunnen we starten met het marktonderzoek.
Stap 2: Start onderzoek
Onderzoekers van The Blue Hour benaderen namens uw organisatie potentiële klanten en/of huidige klanten en vragen om deelname aan het marktonderzoek. Gemiddeld doet bijna 40% van uw doelgroep mee aan marktonderzoek en vrijwel alle deelnames resulteren in een afspraak.
Deelnemers worden naar een online landingspagina verwezen waarbij alle communicatie en pagina’s conform uw unieke huisstijl zijn ingericht.
Stap 3: Rapport & afspraak
Nadat een deelnemer uw marktonderzoek heeft voltooid, wordt er een volledig gepersonaliseerd benchmark rapport gemaakt in uw huisstijl. Met het benchmark rapport kan uw respondent zich vergelijken met andere geanonimiseerde deelnemers.
Voor de overhandiging van het rapport aan uw respondent maken wij een persoonlijke afspraak voor u en de deelnemende gesprekspartner.
De afspraak wordt ervaren als een adviesgesprek in plaats van een verkoopgesprek, desalniettemin geven onze klanten aan dat er in 47% van de gevallen een samenwerking zal ontstaan.
Stap 4: Sales support & dashboard
Na het benchmark rapport en het maken van de afspraak, houdt ons werk niet op. Alle behaalde prestaties van het marktonderzoek en uw salesteam worden real time en online bijgehouden in een door ons ontwikkeld dashboard. U kunt actuele feedback van uw accountmanagers zien alsmede het rendement op uw investering.