Algemene prestaties van The Blue Hour

The Blue Hour vraagt sinds het begin van 2015 aan elke klant elke afspraak die gemaakt is op basis van het benchmark rapport te waarderen. Inmiddels zijn ruim 700 afspraken gewaardeerd.

gemiddelde geschatte omzet
per afspraak in €

%

kans dat de nieuwe relatie klant wordt

Case: PQR Benchmark Onderzoek

Graag delen we onze aanpak waarbij we onze klant PQR als voorbeeld nemen. Inmiddels werken we ruim 2 jaar met deze klant samen en doen we doorlopend onderzoek naar de markt en maken afspraken met nieuwe relaties.

Over onze klant

PQR is advies- en implementatiepartner voor moderne datacenter-, workspace- en cloudoplossingen, waarbij de focus ligt op het veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken.

Opdracht

PQR wilde haar kennis van de markt online beschikbaar stellen zodat het sociale netwerk werd uitgebreid en behoefte in kaart kon worden gebracht voor de marketingafdeling.

Aanpak van The Blue Hour

Na meerdere inhoudelijke sessies met het marketing -en salesteam van PQR zijn onderzoeksvragen geformuleerd en is de online onderzoekpagina opgebouwd waar respondenten hun antwoorden kunnen geven.

Met ruim 200 potentiële klanten (allen beslissers) zijn kennismakingsgesprekken ingepland voor de accountmanagers van PQR die met het gespreksverslag en benchmarkrapport een goed advies hebben kunnen voorbereiden. Van koude acquisitie is dus geen sprake. Door middel van een lead nurturingprogramma wordt nu met 835 beslissers contact gehouden.

Afspraken met nieuwe relaties

Nieuwe contacten opgedaan

Aantal personen dat de eerste PQR blog heeft gelezen

% kans dat deze relaties klant worden

Het cijfer dat PQR gaf aan The Blue Hour

De landingspagina

Prestaties per klant

Continu meten we onze prestaties en vragen we onze klanten om feedback

Afspraken met nieuwe relaties

% Kans dat deze relaties klant worden

Tevredenheid met The Blue Hour

Afspraken met nieuwe relaties

% Kans dat deze relaties klant worden

Tevredenheid met The Blue Hour

Afspraken met nieuwe relaties

% Kans dat deze relaties klant worden

Tevredenheid met The Blue Hour