The Blue HourThe Blue HourThe Blue HourThe Blue Hour
  • Sales
  • Marketing
  • Consultancy
  • Vacatures
  • Team
  • Stories
  • Sierra Leone
  • Login
  • NederlandsNederlands
    • NederlandsNederlands
    • EnglishEnglish

47% kans op klant, maar hoe converteert u?

Sales capaciteit

In de vorige blog bespraken we de onvrede over conversietijd; de tijdsduur van het leggen van een eerste contact tot het tekenen van een offerte. Veel respondenten geven aan dat deze gevoelsmatig driemaal langer is ten opzichte van 5 jaar geleden. Dit betekent dat de “salesfunnel”, de denkbeeldige trechter met mogelijke klanten, drie maal groter moet zijn dan 5 jaar geleden voor dezelfde omzet. In veel gevallen is dit te kostbaar om te organiseren met de huidige salescapaciteit omdat dan drie maal zoveel klantcontacten moeten worden gemaakt.

Meten is weten

Deze conclusie heeft tot gevolg dat organisaties hun salescapaciteit moeten vergroten of efficiënter en/of effectiever moeten werken. Een onderdeel van onze eigen pitch is dat we met de aanpak van The Blue Hour het sales en marketing apparaat onder andere efficiënter en effectiever laten werken, maar die kent u wellicht al. Om deze uitspraak te onderbouwen vragen wij onze klanten na elke afspraak met een prospect, de afspraak te waarderen door middel van een aantal vragen. Dit levert verassende informatie op aangaande de salesfunnel.

Gelijke kansen

Intussen zijn ruim 700 afspraken gewaardeerd. Onze klanten geven aan dat de kans op zakendoen met een prospect via The Blue Hour 46,7 % is. Hoewel we daar natuurlijk trots op zijn, laten we de beoordeling of dit beter is dan uw eigen prestaties, uiteraard aan u over.

De waarderingen geven nog meer inzichten. Het kanspercentage was namelijk in 2015 en 2016 ongeveer gelijk (1,3% verschil). Dit is opmerkelijk gezien het feit dat we steeds meer berichten krijgen dat de economie in 2016 is verbeterd. Een verhoging van dit percentage zou dus logisch zijn. Het aantal vervolgafspraken (een goede indicatie voor interesse) in 2015 was 30,3 % ofwel; 1 op 3 afspraken op basis van het benchmark onderzoek resulteert direct in een vervolggesprek. In 2016 wordt er in 30,9 % van de gevallen een vervolg afspraak ingepland.

Nurture programma

Wat valt op? Gaven onze klanten in 2015 nog aan dat 25,4% in het “nurture programma” wordt opgenomen, in 2016 is dit percentage vele malen hoger: 45,5% van de afspraken gaan in het “nurture programma”. Dit betekent dat de salesprestaties tov 2015 op basis van onze afspraken gelijk blijft maar er veel meer aandacht wordt besteed aan nurturing van opgedane contacten. Zou dit betekenen dat organisaties actief hun funnel aan het vergroten zijn en daarmee ook de conversie? Reden voor verder onderzoek. We houden u op de hoogte! Wilt u weten hoe wij nurture programma’s inrichten? Kijk dan hier.

Kans op klant

2015
45.4%
2015: 45.4%
2016
46.7%
2016: 46.7%

Nurture programma

2015
25.4%
2015: 25.4%
2016
45.5%
2016: 45.5%

Uw eigen benchmark rapport

Deze blog is gebaseerd op de resultaten van ons doorlopend benchmark onderzoek welke wij uitvoeren onder onze relaties.
Het volledige rapport ontvangen en uw eigen prestaties vergelijken met de groep? Doe mee in ons onderzoek en we sturen het volledige rapport.

Deel deze blog met jouw netwerk

0
0
0
0
0
0
conversietijd, klantcontacten, nurture programma, salescapaciteit, salesfunnel, salesprestaties, waarderingen

Related Post

  • Conversietijd 3 maal langer in 2015

    By BorisPeters | Comments are Closed

    In de vorige blog bespraken we de onvrede over conversietijd; de tijdsduur van het leggen van een eerste contact tot tekenen van offerte. Veel respondenten geven aan dat deze gevoelsmatig driemaal langer is ten opzichte van 5 jaar geleden.

  • Red Bull Knockout

    By BorisPeters | Comments are Closed

    Met plezier nodigen we je uit voor hét jaarlijkse motorcross event op het strand van Scheveningen.

  • Zomermailing

    By BorisPeters | Comments are Closed

    Wilt u voor uw evenement genodigden laten (na)bellen? Onze vakantiekrachten helpen u graag voor zomerse tarieven!
    Wij zijn al volop aan het genieten van het zomerseizoen op Scheveningen, maar we blijven natuurlijk niet stil zitten.

Links

Geschiedenis

Vacatures

Onderzoek

Contact

Contact

Maanweg 174

2516 AB, Den Haag

070 – 3698509

Volg ons op

Bel mij

  • Sales
  • Marketing
  • Consultancy
  • Vacatures
  • Team
  • Stories
  • Sierra Leone
  • Login
  • NederlandsNederlands
    • NederlandsNederlands
    • EnglishEnglish
The Blue Hour
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. Je kunt hier de cookies accepteren of weigeren.AccepteerWeiger Meer informatie
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN